הרשות השופטת הודיעה על השקת פרויקט חדשני בשם "אולם המשפט הדיגיטלי", שנועד להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בליבת העשייה השיפוטית ולהתאים את מערכת בתי המשפט לעידן הדיגיטלי

המהלך מבקש לשפר את השירות לציבור ולעורכי הדין, לייעל תהליכים, לצמצם עומסים ולחזק את הנגישות להליכים משפטיים – תוך שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים בתוך אולמות הדיונים עצמם
מה כולל הפרויקט?
על פי הודעת הרשות השופטת, במסגרת הפרויקט שולבו ויוטמעו רכיבים טכנולוגיים רחבי היקף, ובהם:
-
אולמות דיונים דיגיטליים ברחבי הארץ (כ-450 אולמות)
-
מערכות תיעוד וניהול דיונים מתקדמות
-
מערך היוועדות חזותית (VC) משודרג
-
אפשרות לצפייה מרחוק בהליכים
-
הצגת ראיות דיגיטליות ישירות באולם
-
שיפור הנגישות למשתתפים מרחוק
לפי ההודעה, עד חודש מאי 2026 צפויה פריסה של כ-50 אולמות דיגיטליים חדשים ברחבי הארץ, כחלק מהטמעה רחבה של המערכת בכלל הערכאות
"מהלך אסטרטגי ארוך טווח"
מנהל בתי המשפט, השופט צחי עוזיאל, ציין כי מדובר במהלך אסטרטגי שמטרתו לאפשר למערכת לפעול באופן יעיל, נגיש ומתקדם יותר, ולהתאים את עצמה למציאות הטכנולוגית המשתנה. לדבריו, הפרויקט נועד לשפר את חוויית ניהול הדיון הן לשופטים והן לציבור המתדיינים, תוך חיזוק אמון הציבור במערכת.
המעבר לאולמות דיגיטליים מציב את מערכת המשפט הישראלית בקו אחד עם מגמות עולמיות של דיגיטציה והנגשת שירותים ציבוריים. בשנים האחרונות גבר השימוש בכלי היוועדות חזותית ובהגשת מסמכים מקוונת, והפרויקט החדש מבקש להעמיק מגמה זו ולהטמיע אותה כחלק אינטגרלי מההליך השיפוטי.
האם מדובר בשינוי תפעולי בלבד, או בתחילתה של תפיסה חדשה של משפט בעידן דיגיטלי? הזמן יגיד.
*מבוסס על הודעת הרשות השופטת מיום 16/02/2026
———————-
אין בידיעה משום ייעוץ משפטי ו/או המלצה על שימוש בבינה מלאכותית או אי שימוש בה בהליכים משפטיים. כל שימוש בבינה המלאכותית מצריך בדיקה והתאמה לצרכי המשתמש.
ט.ל.ח

